اگر به دنبال خرید رینگ لاستیک موتور بوده باشید، حتما می‌دانید که معمولا دو نوع رینگ

به شما معرفی می‌شود، یکی رینگ سیمی و یکی رینگ یک تکه آلومینیومی، البته رینگ سیمی را احتمالا

بیشتر در شرایطی دیده باشید که تصمیم به خرید لاستیک برای موتور کراس داشته باشید. در این مقاله سعی داریم

مقایسه ای میان این دو نوع رینگ داشته باشیم و تفاوت های آن ها را با یکدیگر برای شما بیان کنیم.

تاریخچه رینگ آلومینیومی و سیمی

در دهه ۱۹۶۰ میلادی تقریباً تمام موتورسیکلت‌ها دارای رینگ‌ های سیمی بودند سپس در دهه هفتاد

رینگ‌ های یک‌تکه آلومینیومی ساخته شدند

بااینکه رینگ‌ های سیمی قدیمی محسوب می‌شوند هنوز در انواع موتور کراس، موتور سیکلت‌های چندمنظوره

و ادونچر ها به‌ اجبار استفاده می‌شوند. زیرا برخلاف رینگ‌ های آلومینیومی دوام بیشتری دارند، ضربه‌پذیرترند و به‌ سادگی قابل تعمیرند.

 

رینگ

 

دلیل استفاده

استفاده از انواع سیمی نوعی شیوه طراحی نیز محسوب می‌شود. بسیاری از کروزرهای امروزی و مدل‌های رترو

یا گذشته‌نگر به دلایل زیبایی‌ شناسی با رینگ‌ های سیمی عرضه می‌شود.

البته تولیدکنندگان به سمت تولید رینگ‌های آلیاژی آلومینیوم رفته‌اند زیرا ساختنشان آسان‌تر است

و به‌طور قابل‌توجهی از انواع سیمی سخت‌تر هستند و مزایای زیادی برای استفاده روی جاده دارند.

لاستیک‌های تیوبلس روی تمام انواع آلومینیومی قابل‌استفاده‌اند تغییر لاستیک و پنچرگیری نیز در این نوع آسان‌تر است..

درحالی‌که اکثر رینگ‌ های آلومینیومی با ریختن آلومینیوم مذاب در قالب ساخت می‌شوند، marchesini تلاشی

برای ساخت رینگ‌ های آلیاژی آلومینیوم و منیزیم گران‌قیمت نمی‌کند و تنها رینگ‌ های آلومینیومی فورج کاری شده تولید می‌کند.

فرآیند فورج کاری فلز را سخت‌تر می کند درنتیجه رینگ ، پره ها و توپی چرخ می‌تواند نازک‌تر و سبک‌تر تولید شود.

استحکام فوق‌العاده و وزن کم دلایلی است که رینگ‌ های marchesini انتخاب اول تیم‌های موتوجی پی و  سوپربایک در جهان است.

فیلم  توضیح تفاوت و مقایسه هردو را اینجا ببینید…

پاسخ دهید

19 − 12 =

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبد خرید.