لاستیک زاپاس

 

پنچری
پنچر شدن خودرو

چرخ زاپاس عضوی فراموش‌شده میباشد که از جلوی دید شما پنهان است؛ تا وقتی که یکی از تایرها پنچر شود

و نیاز به تعویض آن پیدا کنیدلاستیک‌های زاپاس فضای خودرو را اشغال می‌کنند و ازآنجایی‌که طراحی خودروهای جدید

به گونه‌ای پیش می‌رود که خواهان استفاده از حداکثر فضا است بنابراین همیشه جایی برای لاستیک زاپاس وجود ندارد.

لاستیک‌های زاپاسی وجود دارند که نازک‌تر بوده و فضای کمی را اشغال می‌کنند، برخی از شرکت‌ها نیز کیت تعمیر را در نظر گرفته‌اند.

هرچند اگر میخی در لاستیک فرو رفته باشد این وسایل خیلی بکار نخواهند آمد؛ بنابراین بجای اینکه روش‌های ذکر شده

بکار بسته شوند، برخی خودروسازها لاستیک‌های ران فلت (پنچر رو) را پیشنهاد می‌کنند. شما بدون نگرانی از

پنچری لاستیک به رانندگی خود ادامه دهید .

 

لاستیک
لاستیک خودرو

سه نوع لاستیک ران فلت وجود دارد:

لاستیک متکی‌به‌خود

لاستیک خود ترمیم

لاستیک با تیکه گاه کمکی

 اینجا تفاوت بین این لاستیک‌ها را شرح داده‌ایم :

 

لاستیک متکی ‌به‌ خود

این نوع از معمول‌ترین لاستیک‌های ران فلت هستند. این لاستیک‌ها دیواره‌های جانبی سخت‌تر از حد معمول داشته

و تکیه‌گاهی داخلی نیز در آن وجود دارد پس سطح تایر بیش از آنکه روی رینگ بنشیند روی این بخش قرار می‌گیرد

بنابراین از ایجاد خسارت جلوگیری می‌شود.

ولی معایبی نیز دارد که میتوان به سواری سفت تر خودرو اشاره کرد و نیز خودرویی که از لاستیک ران فلت استفاده می‌کند

نمی‌تواند به راحتی خودروی مجهز به لاستیک‌های معمولی از دست‌اندازها عبور کند.

لاستیک خود ترمیم

این نوع لاستیک‌ها دارای آستر داخلی هستند که در صورت ایجاد سوراخی کوچک در لاستیک سریع واکنش نشان می‌دهند.

طرز کار این سیستم مشابه اسپری‌های ضدپنچری است. لاستیک‌های خود ترمیم خیلی معمول نیستند و

تنها در سایزهای محدودی تولید می‌شوند.

لاستیک با تکیه‌گاه کمکی

بیشتر این لاستیک‌ها در وسایل نقلیه‌ی نظامی مورد استفاده هستند. این لاستیک‌ها از کولار برای تقویت برخوردار هستند.

کولار می‌تواند در برابر پنچری و حتی گلوله مقاومت نموده و بخش تقویتی داخلی نیز می‌تواند وزن خودرو را تحمل نماید.

ازمعایب این لاستیکها وزن بسیار بالای آن ها و اثر منفی ای که روی هندلینگ و مصرف سوخت دارند میتوان اشاره کرد.

به همین دلیل است که تنها خودروهای سنگین از این نوع لاستیک‌ها استفاده می‌کنند.

لاستیک‌های ران فلت مدرن

لاستیک‌های ران فلت فعلی به منظور جایگزین لاستیک‌ زاپاس طراحی وعرضه شده اند و همانند لاستیک‌های زاپاس کوچک

محدودیت‌های رانندگی دارند. این نوع لاستیک‌ها با سیستم پایش فشار باد لاستیک هماهنگی دارد ب

نابراین اگر لاستیک کم ‌باد یا پنچر شود شما هشداری دریافت خواهید کرد. شما نیز باید قادربه این باشید

که رانندگی متفاوت‌تری را دراین موقعیت  بکار ببرید :

اگر لاستیک پنچر شد باید سرعت خود را به حداکثر 80 کیلومتر در ساعت محدود کنید و البته محدوده‌ی حرکتی

نیز تا حد امکان باید کم باشد

لاستیک‌های ران فلت عموماً گران‌تر از انواع معمولی هستند و اگر تصمیم دارید که لاستیک ران فلت آسیب دیده

را با لاستیکی معمولی تعویض کنید باید همه‌ی لاستیک‌های دیگر را عوض نمایید

 

شرکت‌هایی که این نوع لاستیک‌ها را عرضه می‌کنند محدودند زیرا ران فلت ها گران بوده و مزیت خیلی زیادی

نسبت به کیت‌های تعمیر ندارند. بی ام و یک حامی اصلی برای لاستیک‌های ران فلت است که بسیاری از مدل‌های خود را

با این نوع لاستیک‌ها ارائه می‌کند.

شما می‌توانید این نوع لاستیک‌ها را در مدل‌های اسپورت بنز نیز ببینید. اگرچه هیچ منعی برای استفاده از این نوع لاستیک‌ها

وجود ندارد اما توصیه‌ی ما این است که کماکان از همان لاستیک‌های معمولی استفاده کنید

 

2 دیدگاه

  • علی 11ام بهمن 1399 , 2:44 ب.ظ

    بسیار زیبا و قابل استفاده بود
    تشکر
    لطفا بازهم از موضوعات بارگذاری کنید.

    پاسخ
    • basir basti 12ام بهمن 1399 , 3:14 ب.ظ

      ممنون از مطالعه شما دوست عزیز

      پاسخ

پاسخ دهید

11 − 6 =

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبد خرید.