پنچگیری رو چطور باید انجام بدهیم؟

هر آنچه لازم است برای یک پنچرگیری بلد باشید را ما به شما خواهیم آموخت

تعویض لاستیک و پنچرگیری
خودرو ی پنچر شده

شاید پیش خودتان بگویید چرا باید به خودم زحمت بدهم و پنچری خودرو را خودم بگیرم؟

شاید پیش خودتان بگووید به شرکت های امدادی زنگ میزنم تا لاستیک را تویض کنند.

اگر شما هم فکر می کنید که چرا باید دست هایم را کثیف کنم و…. باید بگویم شما ممکن است گوشیتان شارژ نداشته باشد،

ممکن است انت ندهد یا ممکن است یک حای دور و پرت باشید پس بهتر هست هرچه

سریع تر یادبگیرید چطور پنچری خودرویتان را خودتان بگیرید

چه وقت هایی احتمال پنچر شدن است؟

هر موقع که شروع به رانندگی کنیم ممکن است دچار پنچری شویم این پنچری ممکن است

از فرو  میخ و اشیاع تیز باشد یا اصلا ممکن استتایر در اثر ضربه

بترکد پس میتوان نتیجه گرفت در هر لحظه ممکن است ما دچار پنچری یا ترکیدن تایر شویم.

مثل حرفه ای ها تایر را پنچرگیری کنید:

1-ابتدا خودرو از مسیز اصلی خارج کرده و در محلی مناسب و بدون شیب و در زمینی هموار خودرو را پارک میکینم.

2- حال باید دستی را کشیده و اگر خودرو دنده دستی است آن را روی حالت دنده عقب،

و اگر دنده اتوماتبک است آن را روی حالت پارک (P) میگذاریم.

ترمزدستی
ترمزدستی خودرو

3-حال باید یک جسم برای عدم حرکت خودرو زیر چرخ های جلو یا عقب بگذاریم.

4-چند متر قبل از خودرو علایم خطر را نصب کنید تا راننده های دیگیر متوجه شما بشوند.

5-زاپاس و جک و اچار ها را بیاورید

6-جک را باید روی لبه فلزی خودرو و نزدیک تایری که قصد پنچرگیری آن را داریم بگذاریم.

توجه!

نوار لبه ای بعضی از خودرو ها از جنس پلاستیک است،باید دقت کنید که جک را بر روی نوار پلاستیکی نصب نکنید!

اگر نمیدانید کجای خودرو برای جک زدن مناسب است حتما دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید.

در ماشین‌های مدرن با بدنه یک تکه، قسمت خاصی ، مخصوص جک وجود دارد که  پشت چرخ‌های جلو و همچنین نزدیک چرخ عقب است.

جک زدن
جک زدن خودرو

7-حال جک را آنقدر بالا ببرید تا وزن خودرو از روی تایر برداشته شود ولی تایر از زمین جدا نشود.

علت اینکه میگوییم تایر از زمین جدا نشود این است که در هنگامی که میخواهیم پیچ های تایر را باز کنیم،تایر حرکت و چرخش نداشته باشد.

حال باید چک نید که جک هیچ حرکت و تکانی نداشته باشد.

8-اگر پیچ ها دارای درب پوش پلاستیکی هستند آنها را با دست بردارید.حال با اچار چرخ

باید پیچ های تایر را با فشار در جهت خلاف عقربه های ساعت باز کنید. دصورتی که پیچ ها خیلی سفت باشند میتوانید از پاها یا وزن

بدن خود برای باز کردن پیچ چرخ ها کمک بگیرید تا هرچه زودتر پنچرگیری تمام شود.

اچار چرخ برای پنچرگیری
اچار چرخ

پنچرگیری راحت

9-برای اینکه لاستیک ها بالانس بماند نباید پیچ های کنار هم را باز کنیم.باید پیچ های مقابل هم را باز کنیم.یعنی به صورت ضبدری عمل می کنیم.

پیچ هارا کامل باز نکنید تا لاستیک ول نکند،ابتدا پیچ هارو شل کنید وقتی همه پیچ ها شل شدند انها را با دست باز کنید.

10-لاستیک زاپاس را اورده و کنار دست خود قرار دهید بهتر است آن را به صورت خوابیده در زیر لبه خودرو قرار دهید.تا اگر جک در رفت خودرو به زمین نخورد و آسب جدی نبیند.

11-لاستیک زاپاس را جا بزنید. برای اینکه آن را برعکس جا نزنید، دقت کنید که دریچه باد لاستیک باید رو به بیرون باشد.

12-حال پیچ هارو با دست ببنید (به صورت ضبدری) و پس از اینکه پیچ تایر را گرفت با آچار چرخ سفت میکنیم.

نکته: فشار بیش از اندازه میتواند باعث در رفتن جک شود پس با ملایمت پنچرگیری کنید.

پنچرگیری
نصب لاستیک زاپاس

13-پس از سفت کردن پیچ های تایر جک را پایین اورده و لاستیک را روی زمین میگذاریم.

14 -لاستیک کهنه هم دور نیاندازید.و با مراجعه به آپاراتی ببینید امکان پنچرگیری آن هست یا خیر

پاسخ دهید

پنج × یک =

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبد خرید.