اصلی ترین دلیلی که شاید اکثر افرادی که رینگ لاستیک خود را تغییر می دهند و به رینگ اسپورت تبدیل می کنند، زیبایی این نوع رینگ به نسبت رینگ های فابریک است. اما باید یه نکته اساسی را در نظر بگیریم که زیبایی آیا ارزش خطر کردن هم دارد؟!

پاسخ عاقلانه به سوال بالا “”خیر”” است. با این حال ممکن است برخی از افراد بدون توجه به این اصل، با تکیه بر چشم گیر تر بودن و درخشش بیشتر خودرو، دست به تغییر رینگ لاستیک های خود بزنند. پرکاربرد ترین نوع رینگ، رینگ های آلیاژی است.

اما بیایید یک لحظه فکر کنیم. کمپانی های تایر سازی مدت زیادی را در آزمایشگاه ها و تحت نظر متخصص ترین افراد، لاستیک ها را مورد آزمایش قرار می دهند تا استاندارد ها و چارچوب مشخصی از سایز و اندازه و پارامتر های دخیل در تایر به دست آورند.  حال با تغییر رینگ که یکی از ارکان اصلی لاستیک است، این پارامترها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و امنیت را تهدید می کند. در ادامه به بررسی برخی از معایب کوبیدن رینگ اسپورت می پردازیم :

افزایش مصرف انرژی

تقریباً در همه سورس های مرتبط به لاستیک و تایر توصیه می شود که برای اندازه لاستیک ماشین یا کامیون خود به اندازه های کارخانه پایبند باشید. این بدان دلیل است که بسیاری از اجزای خودرو به طور خاص برای اندازه خاصی از تایر طراحی شده اند. این عمدتا به قطر لاستیک های شما مربوط می شود.

به عنوان مثال ، اگر یک تایر بزرگتر با قطر بیرونی بزرگتر تهیه کنید ، ماشین شما قبل از اینکه چرخش کامل را انجام دهد ، مسافت بیشتری را طی خواهد کرد. از آنجا که دیباگ اتومبیل شما بسیاری از این موارد را براساس چرخش تایر تعیین می کند

حالا اگر در این اندازه استاندارد دست کاری صورت گیرد، متعاقبا موجب مصرف سوخت بیشتری می شود

 

تاثیر در شتاب و سرعت

تفکر اشتباهی که عوام در خصوص تغییر اندازه رینگ و قرار دادن لاستیک های پهن تر به جای لاستیک فابریک دارند، این است که هرچقدر ابعاد رینگ بالاتر رود سرعت بیشتری را می توانند از خودرو خود انتظار داته باشند . این تفکر کاملا معکوس است. چرا که افزایش اندازه رینگ، موجب کاهش توان محور برای به غلتک در آوردن تایر است و در نتیجه با افت سرعت همراه است

 

استهلاک خودرو 

حقیقت تلخ این است که در رانندگی های شهری با توجه به ترمز و حرکت دائم خودرو ، دست اندازه ها و سطح جاده نامناسب و نظر به سایش بیش از حد استاندارد محورهای پیشرانه خودرو، جلو بندی ماشین و کمک فنر ها شما به زودی خراب خواهد شد و باید با رانندگی نرم و راحتی خودرو خود برای همیشه وداع کنید. چرا که با کوچک ترین دست انداز حجم بالایی فشار واردشده از سطح به داخل اتاقک خودرو منتقل می شود و موجب تکان های شدید خواهد شد

 

کوتاه شدن عمر مفید لاستیک ها

وارد شدن انرژی زیاد تر از توان لاستیک بابت حرکت و رسید به شتاب مدنظر، باعث خرابی و سایش آج های تایر و در نهایت پوسیدگی آن می شود

رینگ اسپورت - آنلاین تایر

ترمزگیری سخت

به دلیل وزن بیشتر تایر، در هنگام ترمز، نیروی بازدانده باید تلاش بیشتری را برای متوقف کردن تایر ها بکار بندد. در نتیجه ترمز گیری کامل تایر های بزرگتر سخت تر و مسافت پیموده شده ترمز آنها بیشتر است

 

فرمان پذیری سخت و کنترل نامناسب 

سایش لاستیک ها، ترمز پذیری پایین و مغایر بودن اطلاعات و اندازه تایر و رینگ با اطلاعات کارخانه و افزایش سطح تماس تایر با زمین در نهایت موجب اختلال در فرمان پذیری خواهد شد . حال تصور کنید خودرویی با ربنگ اسپورت زیبا اما غیر استاندارد در جاده ای در حال حرکت است و ناگهان نیاز به واکنش سریع باشد. آیا باید منتظر فاجعه باشیم…؟

 

گیر کردن لاستیک به لبه های بدنه در هنگام پیچ نیز یکی دیگر معایب تغییر رینگ تایر است

 

یک نظر در “رینگ اسپورت ❤ ؛ معایب و مزایای آن

  • saman 3ام خرداد 1400 , 1:41 ب.ظ

    میخواستم رینگ اسپورت کنم ماشینمو😅😅 با دیدن مقاله تون منصرف شدم 🥴

    پاسخ

پاسخ دهید

15 − ده =

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبد خرید.